İzleyiciler

10 Eylül 2015 Perşembe

Hector ve Agamemnon Zırhlısı

          İlyada hemen hepimizin bildiği bir eser, efsane, destan. Okumayan bile en azından çekilen filmlerini seyretmiştir. Konu olan şehir yani Truva zaten bizim ülkemiz sınırları içerisinde. Fakat biz Avrupalıların şu “ Orta Asya'dan gelen barbar kavim ” savına o kadar sarılmışız ki dört elle, Anadolu'daki mirasımızın farkında değiliz. 
               Gazi Mustafa Kemal'in “Bu vatan yedi bin senelik öz yurdunuzdur” derken ne demek istediğini ben de eskiden pek anlamıyordum. Bunun yalnızca bölgede eski miraslarını bahane göstererek toprak hakkı talep eden unsurlara karşı bir hamle olduğuna kanaat getiriyordum. Zira zaten bizim tarihçilerimiz ve aydınlarımız dünden razı bu savlara gülüp, alay edip   “ Ne? Hitit'ler, Sümerler Türk olabilir mi canım hiç? Biz barbar Türklerin ne ilgisi olabilir? Hint Avrupa kavmidir onlar” demeye.
              Zaten bu böyledir. Kültürü ile ön planda tarihi bir ulusun dilinde tek bir kelime Hint Avrupa ailesine uysun, bu onun Avrupa kültürüne dahli için yeterlidir onların gözünde. Sümer dilinin yarısı Türkçe ile ilişkili olsun, İskit yazıları Türkçe ile çözülsün vs önemli değil bunlar geçersiz kanıttır. Çünkü dedik ya, Türk kim bu ulusların uygarlığına sahip çıkmak kim. Bu hak sadece bu aşağılık kompleksli aydınlarımızın Avrupalı efendilerinindir. 
             Geçenlerde bilimin de ilerlemesi sonucu yapılan DNA testlerinde gördük. Neredeyse Orta Asya göçlerinin olmadığı sonucunu çıkaracak bulgulara rastlandı. Dna verilerine göre Asya'dan Anadolu'ya gelen kesim popülasyonun yalnızca %3'ünü oluşturmakta. Şimdi o kadar küçük bir topluluk gelip, ki üstelik bu topluluğun kültürsüz, barbar, at üstünde gezen bir topluluk olduğu söyleniyor.. Kadim Anadolu uygarlıklarını asimile ediyor ve dillerini unutturuyor ve yetmez gibi o insanlar kendilerini bu millete  mensup zannetmeye başlıyor. İnanması pek güç. 
                Bunun yanında Etrüsk ( Truvalılar) mezarlarından alınan örneklerle günümüz Anadolu insanının Dna'ları %98,2 uyumluluk gösteriyor. Ki en yüksek derece Anadolu insanından çıkıyor akrabalık anlamında. İşte bu açıdan bakıldığında ben bu yedi bin senelik yurt olayını daha iyi idrak etmeye başladım. Buna Doğu Anadolu'daki binlerce yıllık kaya oyması Türk tamgalarını da eklemek gerek elbette. 
                 Bence biz kadim bir uygarlığın üzerinde oturuyoruz. Hitit de, Truva da, bu Anadolu'nun ortak mirasıdır. Hector bizim değerimizdir. Eğer öyle olmasa, Büyük Savaş'ta günümüz Truva'sı Çanakkale'ye saldıran İngiliz gemilerinden birinin adı Agamemnon olmazdı herhalde. Keşke bu isimleri çocuklarımıza koysak, Anadolu üzerindeki tüm geçmiş büyük kültürleri sahiplenebilsek ve daha da parlatabilsek. Ben Anadolu'nun geleceğini Orta Doğu kültürüne iyice saplanmakta değil, parlak uygarlıklarını yeniden sahiplenmekte görüyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder